رتینوپاتی دیابتی

افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع 1 و 2 ، در معرض خطر ابتلا به بیماری رتینوپاتی دیابتی هستند. سوال این است : رتینوپاتی دیابتی چیست ؟ این بیماری با علائمی شروع می شود و اگر به موقع درمان نشود ممکن است باعث نابینایی در فرد شود. افرادی که مبتلا به دیابت هستند، باید به صورت سالیانه به معاینه چشم بروند تا در صورت ابتلا به رتینوپاتی دیابتی، سریع روند درمان را شروع نمایند. در این مقاله با همه چیز درباره رتینوپاتی دیابتی آشنا می شوید.

رتینوپاتی دیابتی

رتینوپاتی دیابتی 

بیماری رتینوپاتی دیابتی با تغییراتی که در عروق خونی شبکیه به وجود می آورد، آغاز می شود. سپس رتینوپاتی دیابتی، عروق شبکیه چشم را متورم می کند و مایعی از آن خارج می شود که این مایع در برخی موارد می تواند خون باشد. شبکیه چشم یک لایه عصبی است که در پشت چشم قرار گرفته است و تمام تصاویر را به مغز می فرستد.

 همچنین بیماری رتینوپاتی می تواند باعث رشد شاخه های عروقی و کلاف مانند در شبکیه چشم شود که همین امر باعث آسیب زدن به شبکیه می شود. در این حالت شبکیه تصاویر تار و نامفهومی را به مغز می فرستد و همین باعث تاری دید و نابینایی در چشم می شود.

 افرادی که سابقه بیشتری در ابتلا به بیماری دیابت دارند، بیشتر در معرض ابتلا به رتینوپاتی دیابتی هستند. در واقع می توان گفت که 80 درصد از افرادی که حداقل 15 سال به بیماری دیابت مبتلا بوده اند، به بیماری رتینوپاتی دیابتی مبتلا هستند. همچنین بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 که جوان هستند، بیشتر به رتینوپاتی دیابتی مبتلا می شوند. این بیماری معمولا هر دو چشم را درگیر می کند.

جهت  معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت  برای تعیین نوبت تماس بگیرید. 

021-88201656


جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

رتینوپاتی دیابتی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.