لیزر یاگ و کاربرد های آن در چشم پزشکی

لیزر یاگ

لیزر یاگ در چشم پزشکی

نوعی لیزر درمانی که برای درمان بیماری ها و مشکلات چشم مورد استفاده قرار می گیرد، لیزر یاگ است. لیزر یاگ یکی از نمونه های پیشرفته لیزر است، که در دنیای چشم پزشکی کاربرد گسترده ای دارد. در این روش برای نفوذ در لایه های عمیق، از انرژی بالای طول موج بهره برده می شود، که به علت گرم شدن سلول های بیماری زا، موجب از بین رفتن آنها بدون هیچ گونه آسیب و مشکل به سطح لایه می گردد

 لیزر یاگ در درمان آب مروارید کاربرد دارد. کدر شدن عدسی چشم موجب بروز آب مروارید می شود. این بیماری علاوه بر تاری دید، حساسیت به نور، کاهش دید در شب و تغییرات پیوسته نمره چشم را به دنبال دارد. کپسول پشتی عدسی در روش های جدید جراحی، خارج از چشم نمی گردد. کدر شدن این لایه موجب محو شدن بینایی می شود که به آن آب مروارید ثانویه گفته می شود. این پدیده ممکن است چندین ماه یا سال پس از انجام عمل جراحی آب مروارید به وقوع بپیوندد. 

در چنین شرایطی با استفاده از لیزر یاگ بدون نیاز به جراحی این مشکل بر طرف و درمان می شود. با استفاده از این لیزر با برداشتن قسمتی از کپسول پشتی عدسی، علاوه بر شفافیت، موجب اصلاح بینایی نیز می گردد. این عمل به صورت سرپایی، به راحتی و در مدت زمان بسیار کمی انجام شده و بیمار پس از عمل می تواند زندگی روزمره و فعالیت های خود را بدون مشکلی انجام دهد.

جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

لیزر یاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.