فشار چشم بالا ، دلایل و درمان آن

فشار چشم

فشار چشم که به علت انسداد مجرای خروجی زلالیه و یا  افزایش مایع داخل چشم، اتفاق می افتد  و موجب آسیب به بافت حساس  چشم  و شبکیه چشم می شود، لازم است هر چه سریعتر بررسی شود زیرا که  در صورت عدم معالجه به موقع می تواند به  عصب بینایی فرد آسیب جدی و جبران ناپذیری وارد کند. 

لازم است بدانیم که فشار چشم در فرد معادل بیماری گلوکوم یا همان آب سیاه نیست، ولی  فرد مبتلا، مستعد بیماری  گلوکوم است  و در واقع فشار چشم هشداری برای مراقبت بیشتر است.  مشکل اینجاست که نشانه  واضحی برای اینکه خودتان تشخیص دهید که آیا فشار چشم دارید یا خیر ؟ وجود ندارد. فقط ممکن است علائمی چون سردرد، تهوع، استفراغ، تاری دید، درد در  ناحیه چشم، و قرمزی چشم باعث شود که به چشم پزشک مراجعه کنید و طی آزمایشاتی مشخص شود که آیا دچار هستید یا خیر؟

جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :


فشار چشم


آب مروارید مادرزادی چیست ؟

با شنیدن کلمه آب مروارید بسیاری از افراد تصور می کنند که این نوع بیماری فقط در بزرگسالان و افراد مسن اتفاق می افتد. اما آب مروارید مادرزادی بیماری است که 0.4 درصد از نوزادان در بدو تولد به این بیماری مبتلا هستند.

آب مروارید مادرزادی

آب مروارید مادرزادی

آب مروارید مادرزادی که نام دیگر آن کاتاراکت مادرزادی است، یکی از بیماری های نادر در کودکان است که باعث کدر شدن عدسی چشم شده و به مرور زمان باعث تاری در دید و نابینایی می شود. عدسی چشم در حالت عادی شفاف است و نباید حالت کدری داشته باشد. برخلاف سایر آب مروارید ها که به مرور زمان به وجود می آید، 

آب مروارید مادرزادی از بدو تولد با کودک همراه است. البته در برخی از موارد نیز این بیماری پس از بدو تولد بوجود می آید. این نوع بیماری اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است و مشکل خاصی پیش نخواهد آمد. این بیماری در یک یا هر دو چشم  ممکن است به وجود  آید.

جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

آب مروارید مادرزادی