نحوه انجام لیزر شبکیه چشم یا رتین

نحوه انجام عمل لیزر شبکیه چشم


لیزر شبکیه چشم

لیزر شبکیه چشم توسط فوق تخصص شبکیه انجام می شود. در این عمل، دستگاه لیزر با ایجاد انرژی زیاد با هدف قرار دادن شبکیه باعث حفظ دید در فرد می شود. غالبا این عمل در افرادی که دارای دیابت و فشار خون هستند بیشتر انجام شده و به نوعی از نابینایی کامل بیمار جلوگیری می کند.

 لازم است بدانید: دیابت از نوع بیماری هایی است که با اختلال در جریان خون باعث ورم شبکیه شده که دید فرد را با مشکل روبرو کرده و در بیشتر مواقع باعث نابینایی فرد می شود. همچنین ایجاد عروق جدیدی که در اثر اختلال جریان خون در افراد دیابتی پیش می آید از لحاظ عملکردی و بافتی مناسب نبوده و در نهایت با خونریزی در این عروق نابینایی را برای فرد به همراه خواهد داشت ، این عارضه که رتینوپاتی دیابتی نامیده می شود بایستی با عمل لیزر شبکیه از نابینا شدن بیمار جلوگیری کرد به همین منظور ما قصد داریم در این مطلب در رابطه با لیزر شبکیه و عوارض آن مطالب مختصر و مفیدی را برایتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

با توجه به اهمیت درمان مشکلات شبکیه ، جهت  معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت  برای تعیین نوبت تماس بگیرید. 

021-88201656


جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

لیزر شبکیه چشم

شبکیه نوزادان نارس

شبکیه نوزادان نارس

شبکیه نوزادان نارس

یکی از مهمترین عوامل نابینایی در نوزادان، مشکلات شبکیه نوزادان نارس است که به دلایلی همچون زایمان زودرس و کم بودن وزن در زمان تولد می باشد، در واقع در چنین نوزادانی، رگهای خونی غیر عادی در شبکیه ایجاد می شود که عملکرد مناسبی نداشته و باعث نابینایی نوزادان نارس می شود.

در خیلی از مواقع در چنین زمانی معاینه و جراحی توسط فوق تخصص شبکیه نوزادان انجام می شود و چشم بهبود پیدا می کند. از علائم مشکلات شبکیه نوزادان نارس می توان به انحراف در چشم ، لوچی ، نزدیک بینی چشم و سفید دیده شدن مردمک اشاره کرد.

یکی از مهمترین نکاتی که بایستی به آن توجه کنید درمان شبکیه است، در واقع در زمانیکه شدت بیماری در نوزادان زیاد باشد به جدا شدن شبکیه چشم می انجامد که در نهایت موجب نابینایی نوزادان ناس می شود.

با توجه به اهمیت معاینه شبکیه چشم نوزادان نارس ، جهت  معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت  برای تعیین نوبت تماس بگیرید. 

021-88201656جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :
شبکیه نوزادان نارس

عوارض بعد از عمل شبکیه چشم

 دانستنی‌های جراحی شبکیه چشم

در این مطلب می‌خواهیم در مورد مراقبت‌های بعد از عمل جراحی شبکیه چشم، هزینه عمل شبکیه چشم و عوارض بعد از عمل شبکیه چشم، اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، پس تا پایان مطالب با ما باشید.

شبکیه چشم

شبکیه چشم کجای چشم قرار دارد؟

شبکیه یک‌لایه نازک در پشت چشم است که بافت عصبی داشته و این بافت حساسیت زیادی به نور دارد. هنگامی‌که نور را دریافت می‌نماید، آن را به پیام عصبی تبدیل می‌کند و به مغز می‌رساند؛ اما تغذیه این بافت عصبی توسط یک‌لایه پر از رگ به نام مشیمیه صورت می‌گیرد. این لایه دورتادور شبکیه را پوشانده و وظیفه اکسیژن‌رسانی به شبکیه را بر عهده دارد.
اگر اتفاقی برای شبکیه بیفتد، این پیام عصبی ناقص به مغز می‌رسد و در دید ما اختلال ایجاد می‌شود. بعضی از موارد جراحی شبکیه پارگی  ، سوراخ شدن ، جدا شدن از منبع تغذیه و ... که باعث می‌شود اکسیژن‌رسانی به آن متوقف شود و به‌تدریج بمیرد.

جهت اطلاع درباره جراحی لیزر شبکیه  مطلب لیزر شبکیه را مطالعه نمایید


جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

عوارض بعد از عمل شبکیه چشم


عمل لیزیک چشم آستیگمات

عمل لیزیک چشم آستیگمات

آیا لیزیک در درمان آستیگماتیسم مؤثر است؟

اگر این سؤال را که آیا لیزیک در درمان آستیگماتیسم مؤثر است در چند دهه قبل می‌پرسیدید، پاسخ پزشکان به شما منفی بود زیرا لیزیک چشم در آن زمان برای اصلاح دید نزدیک‌بینی و دوربینی انجام می‌شد. در حال حاضر با تائید FDA این عمل کاملاً درمانی تلقی می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، عمل لیزیک چشم آستیگمات یک راه حل دائمی برای درمان است.

شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که چطور لیزیک چشم آستیگمات ممکن می‌شود؟ چنانچه انحنای قرنیه در سطح عمودی یا افقی با سطح دیگری از قرنیه متفاوت باشد، آستیگماتیسم ایجاد می‌شود. مثلاً ممکن است انحنای عمودی چشم بیشتر یا کمتر از حد طبیعی و انحنای افقی آن طبیعی باشد، این امر موجب می‌شود دونقطه متمایز برای تجمع پرتوها ایجاد شود. از این دونقطه یکی مربوط به کانون طبیعی چشم است و نقطه تجمع دیگر، مربوط به انحنای آستیگماتی است.

.

جهت درمان و یا  معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت برای تعیین نوبت تماس بگیرید.

021-88201656


جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

عمل لیزیک چشم آستیگمات

عمل جراحی آب سیاه چشم

آب سیاه چشم

آب سیاه که به دلیل نداشتن علائم به دزد بینایی مشهور است نوعی بیماری چشمی است که به علت افزایش شدید فشار مایع درون چشم به وجود می آید. عمل جراحی آب سیاه چشم جهت افزایش دید بیمار نیست بلکه جهت کنترل فشار چشم و جلوگیری از پیشرفت بیماری و صدمه بیشتر به عصب چشم می باشد.

این بیماری به عصب چشم  آسیب می رساند و باعث نابینایی می شود. عصب چشم پیام های بینایی را به مغز انتقال می دهد. اینکه شما نیاز به عمل جراحی دارید یا خیر بعد از معاینه چشم توسط چشم پزشک مشخص می شود. بالا رفتن سن، بیماری قند یا دیابت، ضربه خوردن به چشم از علت های ایجاد این بیماری هستند.

عمل جراحی آب سیاه چشم

عمل جراحی آب سیاه چشم

در جراحی سنتی و روش های قدیمی ، جراحان حفره ای در چشم ایجاد می کنند تا کانالی ایجاد شود که موجب خارج شدن مایع شود. در جراحی جدید جراح تلاش می کند مشکل جمع شدن آب را حل کند. انتخاب نوع آن را تنها چشم پزشک آن هم با در نظر گرفتن وضعیت بیمار تشخیص می دهد. معمولا جراحی پس از درمان دارویی و جراحی لیزری انجام می شود.

در عمل جراحی آب سیاه ، جراح قطعه کوچکی از بافت سفیدی چشم (صلبیه) را بر می دارد و این کار باعث به وجود آمدن کانال کوچکی برای تخلیه مایع درون چشم می شود. سپس قسمتی که برداشته شده است با لایه نازک و شفافی از ملتحمه پوشانده می شود. مایع از مجرای ایجاد شده و از زیر ملتحمه ای که روی آن را پوشانده عبور کرده و از چشم خارج می شود.

همانطور که گفته شد این جراحی جهت حفظ بینایی است و اگر جراحی انجام نشود ممکن است منجر به کوری شود . جراحی آب سیاه  نیز مانند هر جراحی دیگری ممکن است با عوارضی همراه باشد. این عوارض عبارتند از: کاتاراکت ، مشکلات قرنیه، التهاب یا عفونت داخل چشم و تورم عروق خونی پشت چشم.

جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

عمل جراحی آب سیاه چشم


رتینوپاتی سروز مرکزی یا بیماری csr

رتینوپاتی سروز مرکزی

رتینوپاتی سروز مرکزی

یکی از  بیماری های چشم که منجر به اختلالات بینای موقت می شود رتینوپاتی سروز مرکزی یا بیماری csr است که با عنوان کوریورتینوپاتی مرکزی نیز شناخته می‌شود. زمانی که بیماری فعال است، با نشت مایع در زیر شبکیه با تمایل به تجمع در در زیر لکه زرد مرکزی (ماکولا)، مشخص می‌شود. وجود یک نقطه تار یا خاکستری در مرکز میدان دید در زمان جدا شدن شبکیه، شایع است. کاهش بینایی ممکن است پس از جذب مایع، همچنان باقی بماند.

جهت معاینه و درمان توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. 

021-88201656جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

بیماری csr

ویترکتومی مگس پران

ویترکتومی عمیق

ویترکتومی عمیق

ویترکتومی از جراحی های است که برای درمان اختلالات شبکیه و زجاجیه استفاده می شود. در ویترکتومی همه یا بخشی از زجاجیه چشم به منظور از بین بردن کدورت زجاجیه برداشته  می‌شود و به جای زجاجیه گاز طبی مخصوص داخل چشم تزریق می شود. اگر بخش پیشین زجاجیه تخلیه شود به آن ویترکتومی قدامی و چنانچه نقاط عمیق تری از زجاجیه تخلیه گردد به آن ویترکتومی عمیق گویند.

در ویترکتومی خون و باقی مانده های حاصل از عفونت ایجاد شده که باعث عدم تمرکز پیام های عصبی بر روی شبکیه  می شود خارج می کنند . این عمل به منظور تقویت و بهتر شدن بینایی و یا تثبیت و حفظ بینایی موجود بیمار انجام می گردد.  برای درمان رتینوپاتی دیابتی نیز بسته به تشخیص پزشک استفاده می شود.

تمامی جراحی‌ها دارای خطراتی هستند، اما در جراحی ویترکتومی میزان عوارض نسبت به مزایای عمل بسیار کمتر است. برخی از خطرات ویترکتومی عبارتند از: عفونت، خونریزی، جداشدگی شبکیه، ضعف بینایی و افزایش فشار چشم است که بسیار نادر هستند.

جهت درمان مگس پران و اطلاع از جراحی ویترکتومی  و معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. 

021-88201656
جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

ویترکتومی مگس پران


عمل کاتاراکت | فیلم عمل آب مروارید چشم

کاتاراکت یا آب مروارید

کاتاراکت یا آب مروارید در صورتی که درمان نشود یکی از 3 عامل اصلی نابینایی است. عمل کاتاراکت از شایع ترین جراحی های چشم است که توسط چشم پزشک انجام می شود .این بیماری از طریق مصرف دارو درمان نمی شود.

تا قبل از چهل سالگی قدرت انعطاف پذیری و شفافیت عدسی چشم معمولاً بسیار ایده آل است اما با افزایش سن ترکیب عدسی چشم که از آب و پروتئین است تغییر می کند و تجمع پروتئین ها باعث ایجاد کدورت در عدسی می شود. درواقع، بیشتر موارد آب‌مروارید در سالمندان بروز می‌کند. سابقه خانوادگی و دیابت نیز می تواند باعث بروز آب مروارید شود.

عمل کاتاراکت

عمل کاتاراکت

عمل کاتاراکت نوعی روش جراحی چشم است که در  آن عدسی  کدر شده برداشته می شود و لنز مصنوعی جایگزین آن می گردد. این جراحی نیز مانند هر جراحی دیگری عوارضی را ممکن است به دنبال داشته باشد و نتایج آن به منظور بهبود دید است.

جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

عمل کاتاراکت