عمل فمتولیزیک چشم مزایا و معایب

عمل فمتولیزیک

عمل فمتولیزیک

عمل فمتولیزیک یک روش جراحی مدرن برای اصلاح عیوب انکساری است که فرد را از استفاده از عینک و لنزهای تماسی بی نیاز می کند. البته روش های مختلفی در جراحی عیوب انکساری وجود دارد که عبارتند از لیزیک، فتورفرکتیو کراتکتومی(PRK)، لازک، اپی لیزیک و فمتولیزیک  که یکی از به روز ترین و مدرن ترین این روش ها است. پایه و اساس همه این روش ها بر جراحی توسط لیزر است.

عمل فمتولیزیک یک روش جراحی سرپایی بوده و بیمار بعد از عمل جراحی نیاز به بستری نداشته و تنها با رعایت یکسری نکات بهداشتی و مصرف داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود، یک الی دو روز بعد می تواند به فعالیت های روزانه خود بپردازد.

عمل فمتولیزیک برای درمان و اصلاح دوربینی ، نزدیک بینی و آستیگماتیسم صورت می گیرد. این عمل جراحی یکی از سریع ترین راه های اصلاح عیوب انکساری بوده که عوارض بسیار نادری دارد. در عمل فمتولیزیک یک برش نازک در قرنیه ایجاد شده و  لیزر بر روی سطح قرنیه تابانده می شود. طی عمل جراحی بیمار به هوش بوده و هیچ دردی حس نمی کند. زمانی که در قرنیه برش ایجاد می شود، پزشک از بیمار می خواهد به نور چشمک زن بالای سر خود نگاه کند. این نور همان لیزر فمتوسکند بوده که در حال حاضر بهترین نوع لیزیک است. به دلیل اینکه هر پالس لیزر در حدود 10 الی 15 ثانیه به طول می انجامد، بافتهای اطراف قرنیه دچار آسیب نمی شود.

همانطور که گفته شد عوارض این عمل بسیار کم است. اما در مواردی خشکی چشم ، احساس دیدن هاله های نورانی و نورهای خیره کننده، کاهش دید شبانه، کاهش دید شفاف و روشن و حساسیت به نور دیده شده است. عوارض ناشایع دیگری که بسیار نادر است عبارتند از عفونت قرنیه، از دست دادن بینایی و آستیگماتیسم نامنظم.

جهت  معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت  برای تعیین نوبت تماس بگیرید. 

021-88201656


جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :


عمل فمتولیزیک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.