لیزر چشم دیابتی | درمان چشم دیابتی

لیزر چشم دیابتی

لیزر چشم دیابتی

لیزر چشم دیابتی ، روش جدیدی از درمان با کمک لیزر است که در افراد مبتلا به دیابت برای جلوگیری از نابینا شدن انجام می شود. بیماری دیابت به دلیل عدم تولید انسولین و یا عدم عملکرد صحیح آن رخ می دهد. عوامل محیطی و ژنتیکی هر دو باعث بروز این بیماری می شوند.
رتینوپاتی دیابتی  یا بیماری چشم دیابتی ، بیماری است که در آن  به دلیل تغییرات سطح قند خون،رگ های خونی شبکبه آسیب دیده و موجب اختلال در بینایی شده و حتی ممکن است منجر به نابینایی افراد دیابتی شود. علت این امر این است که رگ های خونی در اثر بیماری ضعیف شده و جریان گردش خون در عروق شبکیه به درستی صورت نمی¬گیرد، در نتیجه این امر موجب نشت مایع و یا خون شده و شبکیه متورم و رسوباتی به نام اگزودا تشکیل می شود. همچنین  عروق خونی غیرطبیعی در شبکیه رشد کرده و عملکرد آن را مختل می¬کنند. لذا تصویری که شبکیه به مغز ارسال می¬کند، تار و مبهم است. گاهی ممکن است مایع نشتی، در مرکز چشم تجمع یابد که تورم مرکز دید را ایجاد کند و فرد قادر به دیدن اجزاء و اجسام ریز نمی باشد.
افراد مبتلا به دیابت که تحت درمان قرار نمی¬گیرند، 25 برابر بیشتر از افراد سالم در معرض نابینا شدن هستند. هر چه از مدت زمان شروع بیماری فرد بگذرد، احتمال بروز بیماری چشم دیابتی افزایش میابد.

با توجه به اهمیت معاینه چشم بیماران دیابتی  ، جهت  معاینه توسط دکتر محمدباقر رجبی ، فوق تخصص شبکیه ،با شماره های موجود در سایت  برای تعیین نوبت تماس بگیرید. 

021-88201656


جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

لیزر چشم دیابتی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.