عمل جراحی آب سیاه چشم

آب سیاه چشم

آب سیاه که به دلیل نداشتن علائم به دزد بینایی مشهور است نوعی بیماری چشمی است که به علت افزایش شدید فشار مایع درون چشم به وجود می آید. عمل جراحی آب سیاه چشم جهت افزایش دید بیمار نیست بلکه جهت کنترل فشار چشم و جلوگیری از پیشرفت بیماری و صدمه بیشتر به عصب چشم می باشد.

این بیماری به عصب چشم  آسیب می رساند و باعث نابینایی می شود. عصب چشم پیام های بینایی را به مغز انتقال می دهد. اینکه شما نیاز به عمل جراحی دارید یا خیر بعد از معاینه چشم توسط چشم پزشک مشخص می شود. بالا رفتن سن، بیماری قند یا دیابت، ضربه خوردن به چشم از علت های ایجاد این بیماری هستند.

عمل جراحی آب سیاه چشم

عمل جراحی آب سیاه چشم

در جراحی سنتی و روش های قدیمی ، جراحان حفره ای در چشم ایجاد می کنند تا کانالی ایجاد شود که موجب خارج شدن مایع شود. در جراحی جدید جراح تلاش می کند مشکل جمع شدن آب را حل کند. انتخاب نوع آن را تنها چشم پزشک آن هم با در نظر گرفتن وضعیت بیمار تشخیص می دهد. معمولا جراحی پس از درمان دارویی و جراحی لیزری انجام می شود.

در عمل جراحی آب سیاه ، جراح قطعه کوچکی از بافت سفیدی چشم (صلبیه) را بر می دارد و این کار باعث به وجود آمدن کانال کوچکی برای تخلیه مایع درون چشم می شود. سپس قسمتی که برداشته شده است با لایه نازک و شفافی از ملتحمه پوشانده می شود. مایع از مجرای ایجاد شده و از زیر ملتحمه ای که روی آن را پوشانده عبور کرده و از چشم خارج می شود.

همانطور که گفته شد این جراحی جهت حفظ بینایی است و اگر جراحی انجام نشود ممکن است منجر به کوری شود . جراحی آب سیاه  نیز مانند هر جراحی دیگری ممکن است با عوارضی همراه باشد. این عوارض عبارتند از: کاتاراکت ، مشکلات قرنیه، التهاب یا عفونت داخل چشم و تورم عروق خونی پشت چشم.

جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

عمل جراحی آب سیاه چشم


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.