خونریزی زجاجیه و درمان آن

زجاجیه چشم

زجاجیه چشم چیست؟

زجاجیه ماده ای شفاف و ژله مانندی است که به‌طور کامل بخش اعظم پشت عدسی چشم را احاطه کرده است. بسیاری از پزشکان این ماده را شبیه به سفیده تخم مرغ می دانند که قادر به محافظت از شکل کروی مانند چشم است. در واقع می توان گفت زجاجیه بیش از 90 درصد حجم چشم را پوشش می دهد که 95 در صد ترکیب آن را آب تشکیل داده و مابقی آن شامل انواع نمک ها و گلوکز نیز می شود.

این ماده که عمدتاً توسط سلول های شبکیه چشم تولید می شود علاوه بر ثابت نگه داشتن فشار درون چشم، با قابلیت هایی که در جذب پرتوهای فرابنفش دارد به طور مداوم از شبکیه چشم محافظت کرده و موجب زلالیه آن نیز می شود. در رابطه با ساختمان زجاجیه باید گفت که یک شبکه اسفنجی متشکل از رشته های ظریف است که تمامی ترکیبات زجاجیه را در درون خود جای داده و به آن حالت ژله ای مانند بخشیده است.

خونریزی زجاجیه

التهاب و خونریزی زجاجیه چشم چگونه است؟

خونریزی زجاجیه یکی از شایع ترین عارضه های چشمی است که در بسیاری از مواقع در نتیجه خونریزی شبکیه چشم و بافت های عروقی آن اتفاق می افتد که عمدتاً این رخداد با التهاب زجاجیه و سلول های شبکیه چشم همراه است. ناگفته نماند که در بسیاری از مواقع خونریزی عنبیه چشم نیز منجر به خونریزی زجاجیه نیز می شود. معمولاً خونریزی زجاجیه چشم ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد اما به طور عمده بیشترین میزان آن را می توان در افراد بالای 50 سال مشاهده نمود.

جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

خونریزی زجاجیه و درمان آن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.