مراقبت های بعد از لیزر شبکیه چشم

لیزر شبکیه

لیزر شبکیه چشم

در برخی از بیماری‌های شبکیه چشم، روش درمان استفاده از لیزر درمانی شبکیه است. دستگاه لیزر شبکیه با ایجاد پرتوهای نورانی با انرژی بالا که قابلیت تمرکز دقیق و بالایی در یک نقطه دارند، تنها بر روی پرده شبکیه اثرگذار بوده و سایر بافت‌های چشم از این پرتوهای پرانرژی در امان هستند. لازم به ذکر است که لیزر شبکیه چشم با لیزر اکسایمر که برای رفع عیوب انکساری چشم مانند لیزیک، لازک یا PRK به کار می‌رود، کاملاً متفاوت است. معمولاً برای لیزر شبکیه چشم‌پزشک ابتدا مردمک چشم بیمار را با قطره‌های مخصوصی باز کرده و همچنین بی‌حس می‌کند.

نکته قابل‌توجه در مورد لیزر شبکیه این است که این روش در اغلب موارد به‌طور صد در صد باعث درمان بیماری موردنظر شبکیه نمی‌شود بلکه از افزایش اختلالات بینایی جلوگیری کرده و همچنین باعث کاهش عوارض و علائم بیماری می‌شود. لیزر شبکیه معمولاً در بیماری‌های زیر مورداستفاده قرار می‌گیرد:

لیزر شبکیه یک درمان سرپایی بوده و نیاز به هیچ‌گونه بیهوشی نداشته و معمولاً بیمار در حین لیزر شبکیه درد کمی را متحمل می‌شود. بعد از انجام این عمل، برای بهبود کامل و سریع چشم، بیمار نیاز به مراقبت‌های بعد از لیزر شبکیه چشم خواهد داشت که در ادامه مطلب به شرح آن خواهیم پرداخت.

جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

مراقبت های بعد از لیزر شبکیه چشم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.