لازک چشم چیست ؟ | عمل جراحی لازک

لازک چشم

لازک

بسیاری از افراد از استفاده از عینک و لنز های تماسی خسته شده اند و به دنبال روش هایی برای رهایی از عینک و لنز هستند. هدف از روش‌های لیزری برای اصلاح عیوب انکساری مانند نزدیک بینی ، دوربینی  و آستیگماتیسم ، ایجاد تغییر در انحنای قرنیه است که در این صورت فرد را از استفاده از عینک بی نیاز می کند . لازک (LASEK) ترکیبی از مزایای دو روش دیگر جراحی چشم یعنی لیزیک (LASIK) و پی آرکی (PRK) است. البته باید بدانیم هر یک از این روش ها دارای معایب و مزایایی هستند.

نحوه جراحی لازک

قبل از جراحی باید توجه کنید که افراد بالای 18 سال که به مدت 6 ماه شماره چشم ثابت داشته اند و مشکلات از قبیل آب مروارید و دیگر بیماری های چشمی نداشته اند قابلیت انجام این جراحی را دارند. معمولا پزشک با معاینه چشم و اندازه‌گیری ضخامت قرنیه، فشار چشم، اتساع مردمک و انکسار، و همچنین با بررسی سابقه پزشکی بیمار، نظر نهایی را در مورد عمل جراحی لیزیک یا منع آن اعلام می‌کند.

این عمل بدون بیهوشی و تنها با استفاده از قطره بی‌حس کننده انجام می‌گیرد. در جراحی لازک ابتدا با قرار دادن الکل رقیق 20% به مدت 15 تا 20 ثانیه اپی تلیوم قرنیه بصورت یکپارچه منعقد می گردد، سپس با ابزاری بسیار ظریف بنام هاکی آنرا برداشته و اشعه لیزر بر سطح قرنیه تابیده می شود و لایه تراشیده شده ظرف چند روز خود به خود ترمیم می‌شود. بعد از عمل داروهایی تجویز میشود که استفاده دقیق و مرتب آنها باعث تسریع روند بهبودی و جلوگیری از عفونت میشود


جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

لازک چشم چیست ؟ | عمل جراحی لازک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.