تزریق آواستین

آواستین

آواستین

آواستین یکی از دارو هایی که به شکل تزریق داخل چشمی در چند سال اخیر استفاده می شود. این دارو به چشم تزریق می شود تا به کاهش افت دید در این بیمار کمک کند. در درمان بسیاری از بیماری های چشم مانند رتینوپاتی دیابتی , انسداد وریدهای شبکیه , ایجاد عروق خونی نا به جا در مشیمیه و بسیاری دیگر از بیماری های شبکیه کاربرد دارد.بسیاری از بیماریهای ذکر شده مزمن و طولانی مدت هستند ، به همین دلیل دوره درمان آنها نیز طولانی است و در این مدت باید بطور متناوب هر چند وقت یکبار تزریق داخل چشم تکرار شود ، همچنین بیماران نباید از این بابت نگرانی داشته باشند . 

رتینوپاتی دیابتی عارضه چشمی ناشی از دیابت است که به دلیل تغییرات ایجاد شده در رگ‌های خونی رخ می‌دهد و می‌تواند باعث تخریب شبکیه شده و در نتیجه تصویری که شبکیه به مغز میفرستد را تار کند.آمپول آواستین از ایجاد عروق جدید که در شبکیه چشم افراد دیابتی صورت می‌گیرد ، جلوگیری می‌کند . آواستین پس از رقیق شدن توسط دکتر داروساز، توسط جراح چشم پزشک در اتاق عمل و در شرایط خاصی در چشم بیمار تزریق می‌شود.

نحوه تزریق آواستین

تزریق آواستین توسط  چشم پزشک و در اتاق عمل انجام می شود. نیازی به بیهوشی نیست و فقط قبل از تزریق، قطره بی حسی در چشم ریخته می شود. مدتی که دراتاق عمل حضور دارید، تحت نظر متخصص بیهوشی خواهید بود. تزریق با سرسوزن بسیار کوچک و بسیار سریع انجام می شود. حین تزریق احساس فشار در چشم خواهید داشت. معمولاً نیم تا یک ساعت بعد از تزریق، مرخص خواهید شد.

برای مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید :

 تزریق آواستین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.